Back to blog

Jak podejście Business Intelligence 360° skraca czas raportowania i pomaga w podejmowaniu decyzji biznesowych?

3 min read

Aby efektywnie zarządzać firmą, kluczowe jest podejmowanie trafnych decyzji. Z kolei o trafności decyzji zwykle nie decyduje przypadek czy intuicja, tylko twarde dane, które pozwalają wybrać najkorzystniejsze rozwiązanie. Proces pozyskiwania statystyk i raportowania w wielu firmach jest jednak żmudny i nieefektywny, co nie pozwala w pełni wykorzystać potencjału przedsiębiorstwa. Jego optymalizację umożliwia usługa Business Intelligence 360° – dziś dowiesz się, czym jest BI 360° i jakie przynosi efekty.

Co to jest Business Intelligence?

Samo pojęcie “Business Intelligence” to proces, w którym wykorzystuje się praktyki, działania i technologie służące do przekształcania obszernych danych analitycznych w skonkretyzowane informacje. Celem pozyskania tej wiedzy jest wyciągnięcie trafnych wniosków, umożliwiających rozwój firmy i zwiększenie jej konkurencyjności na rynku. Rozwijające się przedsiębiorstwa gromadzą nierzadko ogromne ilości danych dotyczących wyników sprzedażowych, zachowań klientów czy ich preferencji zakupowych. Zebranie statystyk nie determinuje jeszcze sukcesu – aby realnie miały one wpływ na rozwój firmy, konieczna jest także ich szczegółowa analiza oraz umiejętność wyciągania trafnych wniosków przez osoby decyzyjne.

Manualne przetwarzanie, łączenie i analiza nieustannie rosnących wraz z rozwojem biznesu wolumenów nieuporządkowanych danych, dotyczących różnych procesów biznesowych, wymagałaby jednak ogromnych nakładów czasowych. W dodatku nie gwarantowałaby sukcesu ze względu na stopień skomplikowania zadania. I tutaj właśnie przechodzimy do zastosowania Business Intelligence w praktyce. Dzięki scentralizowaniu w jednym miejscu i uporządkowaniu danych operacyjnych, finansowych i rozmaitych statystyk, a następnie przedstawieniu ich w czytelnej, użytecznej i interaktywnej formie, systemy BI ułatwiają managerom podejmowanie kluczowych decyzji.

Pozyskiwanie danych z różnych systemów i miejsc w organizacji może być również częściowo lub w całości zautomatyzowane, podobnie jak samo oczyszczanie, porządkowanie czy łączenie danych. Pozwala to znacząco przyspieszyć proces raportowania i umożliwia szybkie uzyskanie odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe. W ten sposób łatwiej jest określać kierunki rozwoju firmy czy wręcz kompleksową strategię rozwoju, w szczególności, jeśli dodatkowo mierzone przez firmę wskaźniki (KPI) mogą być odniesione np. do danych konkurencji, w czym również często i chętnie pomagamy.

Microsoft Power BI

Wśród rozwiązań Business Intelligence jedną z najpopularniejszych platform jest Microsoft Power BI. Wyróżnia ją:

  • Intuicyjność i możliwość personalizacji – zaawansowane opcje wizualizacji danych oraz ich wyszukiwania pozwalają dostosować analitykę do preferencji firmy;
  • Skalowalność i szczegółowość – Power BI pozwala na przetwarzanie ogromnych zbiorów danych pochodzących ze źródeł lokalnych oraz chmurowych, a możliwości ich analizy są niewyczerpane;
  • Kooperatywność – platforma umożliwia współdzielenie raportów lub ich wybranych elementów określonym osobom w firmie oraz jest kompatybilna z innymi rozwiązaniami firmy Microsoft oraz Azure.

Microsoft Power BI wyróżnia także kompleksowa ochrona magazynowanych danych, które niejednokrotnie są strategicznie niezbędne do funkcjonowania firmy. Co istotne, ochrona działa nie tylko w trakcie korzystania z platformy, ale także w przypadku udostępniania raportów poza organizacją lub eksportowania do innych formatów, takich jak Excel, PowerPoint i PDF. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, przeczytaj nasz wpis o tym, czym jest Power BI.

Business Intelligence 360° – kompleksowa analiza danych i doradztwo strategiczne z wykorzystaniem Power BI

Łącząc niewątpliwe zalety technologii Microsoft Power BI z samym procesem Business Intelligence stworzyliśmy usługę Business Intelligence 360°. Jak wskazuje nazwa, jest to kompleksowe wsparcie w podejmowaniu decyzji w oparciu o dane (data-driven), na podstawie zoptymalizowanego, wspartego technologicznie procesu raportowania.

Business Intelligence 360° określamy mianem procesu, ponieważ nie tylko optymalizujemy i analizujemy analitykę. Najważniejsze dla nas jest wsparcie osób zarządzających przedsiębiorstwem, aby dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii mogli oni dalej rozwijać firmę i przeprowadzać ją przez proces transformacji cyfrowej. Najważniejszy cel to wzrost efektywności organizacji i wartości biznesu.

Dla kogo dedykowana jest usługa Business Intelligence 360°?

Usługa Business Intelligence 360° jest szczególnie często obiektem zainteresowania firm, które wskutek dynamicznego rozwoju zaczynają dostrzegać konieczność uzyskania wsparcia w obszarze raportowania, a osoby zarządzające chcą podejmować decyzję na podstawie twardych danych. W ten sposób odpowiedzialna postawa kadry managerskiej bezpośrednio przekłada się na wyniki firmy oraz na optymalizację procesów wewnętrznych.

Należy pamiętać, że sama analiza danych to dopiero pierwszy krok. Ten drugi – najważniejszy – to podjęcie na ich podstawie trafnych decyzji. Więcej na ten temat dowiesz się po lekturze treści w naszej zakładce ofertowej Business Intelligence 360° lub bezpośrednio kontaktując się ze specjalistami Enterium.

Related posts

14 września, 2024

Informacje

Jak wycenić firmę? Najpopularniejsza metoda wyceny przedsiębiorstwa (cz.3)

Read more

30 sierpnia, 2024

Informacje

Jak wycenić firmę? Najpopularniejsza metoda wyceny przedsiębiorstwa (cz.2)

Read more

15 sierpnia, 2024

Informacje

Wprowadzenie do metod wyceny przedsiębiorstw (cz.1)

Read more

We are increasing company value, for real