Referencyjne projekty


Jeden z wiodących polskich dystrybutorów materiałów i sprzętu dla branży reklamowej (komunikacja wizualna) i poligraficznej
Przed rozpoczęciem współpracy
Brak ukształtowanej kultury pracy z danymi
Brak systemu kontroli kosztów
Analityka sprzedażowa prowadzona przez jednego z kluczowych managerów
Wszelkie analizy handlowe prowadzone w kilkudziesięciu plikach excel sprzężonych ze sobą, z możliwością aktualizacji jedynie na komputerze managera, manualnie
Brak możliwości szybkiego odnalezienia odpowiedzi na wybrane pytania biznesowe bazując na dostępnych danych
Brak sprawnego i motywującego do osiągania założonych KPI systemu wynagradzania pracowników działu handlowego
Po rozpoczęciu współpracy
Wdrożenie kompleksowego rozwiązania Business Intelligence opartego m.in. na „surowych” danych z systemu ERP oraz zestawieniach księgowych
Zaprojektowanie i miesięczna aktualizacja raportów analitycznych dla celów managerskich (przychody, koszty, marże, wyniki, na wielu poziomach)
Stworzenie narzędzia do wielowymiarowej analizy sprzedaży (wg handlowca, regionu, klienta, całość w wielostopniowej, rozbudowanej strukturze asortymentowej)
Wsparcie przy stworzeniu nowego, bardziej efektywnego systemu wynagradzania pracowników handlowych
Po kilku latach współpracy wsparcie w sprzedaży spółki jednemu z liderów rynku, który bardzo wysoko ocenił kontrolę finansową i kulturę pracy z danymi w spółce, wskazując przy tym, że mimo większej skali działalności nie udało mu się osiągnąć podobnego poziomu analiz


Międzynarodowa Grupa Kapitałowa (9 krajów), lider na rynku specjalistycznych usług skierowanych do biznesu wspartych technologią
Przed rozpoczęciem współpracy
Niewielki, niczym niewyróżniający się gracz na polskim rynku o skali 5m PLN przychodów
Brak systemu controllingu przychodów i kosztów, brak narzędzi do kontroli kosztów, funkcjonujące w ramach organizacji niepowiązane i podstawowe pliki Excel
Raporty analityczne niespójne ze sobą, w tym m.in. z rachunkiem zysków i strat, brak kultury budżetowania w organizacji
Brak wprowadzonej zasady memoriałowej księgowania zleceń (duży wolumen zleceń i podwykonawców, marża z jednego projektu rozłożona na kilka miesięcy)
Brak kompetencji w zakresie oceny finansowo-biznesowej ewentualnych celów akwizycji
Brak środków na zdynamizowanie rozwoju
Po rozpoczęciu współpracy
Wdrożenie wielopoziomowego systemu controllingowo-analitycznego w obszarze sprzedaży, kosztów, wyników, płynności finansowej w spółce polskiej oraz w 8 zależnych spółkach zagranicznych
Zaprojektowanie częściowo zautomatyzowanego systemu „matching principle” pozwalającego na wykazywanie współmierności przychodów i kosztów oraz wiarygodnej marży bezpośredniej w ujęciu miesięcznym
Pozyskanie finansowania bankowego, obligacyjnego oraz akcyjnego w kilku rundach finansowania i wsparcie we wprowadzeniu spółki na giełdę, a także późniejszym raportowaniu
Wsparcie przy akwizycjach (identyfikacja celów przejęć, finansowo-biznesowe due diligence, także celów zagranicznych)
Pełnienie funkcji dyrektora finansowego Grupy, udział w zwiększeniu skali biznesu do 100m PLN przychodów (lider w PL, wiodąca spółka w branży na świecie), wejście do Spółki czołowego funduszu PE/VC


Niszowa spółka medyczna notowana na rynku NewConnect GPW
Przed rozpoczęciem współpracy
Brak ukształtowanej kultury pracy z danymi
Brak wdrożonego systemu controllingowo-analitycznego
Konieczność uporządkowania danych finansowych i operacyjnych ze względu na kilka linii biznesowych charakteryzujących się odmiennym sposobem rozliczania
Potrzeba stworzenia systemu raportowania giełdowego w związku z debiutem na NewConnect.
Brak narzędzia controllingowego do zarządzania płynnością, które pomagałoby podjąć decyzje biznesowe w okresach wzmożonego zapotrzebowania na środki pieniężne
Po rozpoczęciu współpracy
Wdrożenie wielowymiarowych narzędzi analitycznych klasy Business Intelligence zasilanych danymi z różnych, rozproszonych wcześniej źródeł
Bieżący controlling finansowy przychodów, kosztów, wyników i marż wraz z raportowaniem na potrzeby Zarządu oraz wymogów giełdowych
Budżetowanie roczne, budżetowanie kroczące, analizy ad-hoc związane z bieżącą działalnością i zapotrzebowaniem Zarządu
Wdrożenie narzędzia do analizy retrospektywnej i prognzowania cash-flow, a także elementów na cash-flow wpływających (powiązanie z analizą struktury i spływu należności masowych, budżetem i płatnościami)


Grupa Kapitałowa – polska spółka i powiązana z nią spółka amerykańska działające w branży gamingowej
Przed rozpoczęciem współpracy
Brak wiarygodnej analityki w zakresie struktur przychodów oraz podziału kosztów
Niespójność w rozliczeniach między spółkami powiązanymi
Brak ukształtowanej kultury pracy z danymi
Brak wdrożonego efektywnego systemu controllingowo-analitycznego
Brak informacji o danych skonsolidowanym w ujęciu memoriałowym
Brak analityki cash-flow i prognoz w tym zakresie, a także niski poziom kultury budżetowania w organizacji
Po rozpoczęciu współpracy
Przeprowadzenie wstępnego audytu finansowego i przygotowanie raportu ze wskazaniem rekomendacji zmian
Dokonanie analizy rynku, konkurencji, benchmarking i doradztwo w określeniu strategii rozwoju Grupy
Uchwycenie rodzajów transakcji i obszarów działalności wymagających zmian i poprawy
Wdrożenie wiarygodnego narzędzia pozwalającego na analizę danych sprzedażowych zasilanego wyczyszczonymi danymi
Wdrożenie wielowymiarowego narzędzia analitycznego klasy Business Intelligence
Bieżący controlling finansowy przychodów, kosztów, wyników i marż
Przygotowywanie cyklicznych, managerskich raportów podsumowujących analizę danych biznesowych
Zmiana kultury organizacji w kierującą się danymi w podejmowaniu decyzji


Grupa Kapitałowa – wydawca, dystrybutor hurtowy i detaliczny książek z istotną ekspozycją na e-commerce
Przed rozpoczęciem współpracy
Brak wiarygodnej analityki w zakresie struktur przychodów oraz podziału kosztów
Niespójność w rozliczeniach między spółkami powiązanymi
Brak ukształtowanej kultury pracy z danymi
Brak wdrożonego efektywnego systemu controllingowo-analitycznego
Brak informacji o danych skonsolidowanym w ujęciu memoriałowym
Brak analityki cash-flow i prognoz w tym zakresie, a także niski poziom kultury budżetowania w organizacji
Po rozpoczęciu współpracy
Przeprowadzenie wstępnego audytu finansowego i przygotowanie raportu ze wskazaniem rekomendacji zmian
Dokonanie analizy rynku, konkurencji, benchmarking i doradztwo w określeniu strategii rozwoju Grupy
Uchwycenie rodzajów transakcji i obszarów działalności wymagających zmian i poprawy
Wdrożenie wiarygodnego narzędzia pozwalającego na analizę danych sprzedażowych zasilanego wyczyszczonymi danymi
Wdrożenie wielowymiarowego narzędzia analitycznego klasy Business Intelligence
Bieżący controlling finansowy przychodów, kosztów, wyników i marż
Przygotowywanie cyklicznych, managerskich raportów podsumowujących analizę danych biznesowych
Zmiana kultury organizacji w kierującą się danymi w podejmowaniu decyzji